sobota, 17 sierpnia 2013

Poszukiwania "toalety" i Xinzhuang

To miał być dzień na pakowanie, ale doszłam do wniosku, że lepiej zgromadzić już absolutnie wszystkie rzeczy, które chce kupić, a potem ogarniać bagaże. Zwłaszcza, że pogoda przed południem
(nie ośmielę się powiedzieć rankiem) była o wiele bardziej przyzwoita, niż się zapowiadało.
Wybrałam się więc do Hali Pamięci Czang Kaj Szeka, pozbierałam sprawdzone pamiątki :D, a następnie pojechałam na Ximen, gdzie poza kolejnymi zakupami, miałam też za zadanie znaleźć słynną restaurację "Modern Toilet" 便所主題餐廳, której motywem przewodnim jest toaleta i jak to Hannah powiedziała, jedzenie jest "gówniane" (przepraszam, za niezbyt ładne słowo, ale inaczej się żart nie uda). Widziałam tę restaurację wiele razy podczas ostatniego pobytu, ale tym razem w ogóle nie mogłam jej znaleźć. Jednak według strony internetowej nadal powinna się znajdować się na Ximendingu. Już się chciałam poddać (miałam karteczkę z adresem, a mimo to, nie mogłam znaleźć), ale postanowiłam jeszcze zapytać sprzedawczynię w jednym ze sklepów. Okazało się, że sama nie umiałam odczytać swojego pisma i zamiast 50 przeczytałam 80. Spróbowałam zatem ostatni raz i się udało. Sprawdziłam, co miałam i mogłam opuścić Ximending.
W deszczowych uliczkach Ximendingu
Japońskie demony na tajwańskiej ścianie
Toaleta!
W toaletowej restauracji
Paskudna żywa reklama na Ximendingu
Wieczorem byłam umówiona z Panią Profesor z sinologii w okolicy stacji metra Xinzhuang 新莊 i w obawie, że się spóźnię, zrezygnowałam z powrotu do domu i ze swoimi zakupami pojechałam na miejsce spotkania. Pani Profesor oprowadziła mnie po okolicy, pokazując ogromny obiekt sportowy, gdzie setki ludzi biegało, grało w koszykówkę, pływało, grało w badmintona i uprawiało jeszcze inne sporty. Obiekt naprawdę robił wrażenie. Następnie zjadłyśmy kolację w restauracji, gdzie dania są smażone na wielkiej płycie przed klientem, po czym poszłam zobaczyć, jak Pani Profesor mieszka. Podobnie jak ja, ma kawalerkę, z tymże świeżo wyremontowaną.

Wejście do obiektu sportowego w Xinzhuangu
Stadion w Xinzhuangu

Dalej obiekt sportowy w Xinzhuangu, proszę zwrócić uwagę na dach budynku po lewej
Widok z dachu wyżej wspomnianego budynku
Na sam koniec dnia zostałam zabrana na targ nocny - mały, ale bardzo przyjemny. Zajrzałyśmy też do jednej z okolicznych świątyń - okazuje się, że Xinzhuang słynie z licznych świątyń, oraz że był to prosperujący port za czasów dynastii Qing. Dowiedziałam się też z ulotki, że jest tu jakiś znany sklep z bębnami, do którego przyjeżdżają ludzie z całego świata.
Papuga na targu nocnym
W jednej ze świątyń

Z pakowania wiele nie wyszło, ale dzień należał do bardzo przyjemnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz