sobota, 13 lipca 2013

Po tajfunie Soulik

No i tajfun odfrunął znad Tajwanu. Około 2 w nocy zaczął naprawdę brykać i kołysać budynkami. Ja czułam lekkie kołysanie na 4 piętrze (nie licząc parteru), ale współczuję ludziom, którzy mieszkają wyżej, bo o ile przy trzęsieniu ziemi to raz zakołysze i po sprawie, o tyle w tym przypadku kołysanie powracało co pewien czas do rana. Mimo, że mieszkam na najwyższym piętrze i czasami cieknie mi woda do mieszkania, to moje lokum się spisało na medal i żadnych powodzi pokojowych nie odnotowałam, dachu też nie zerwało. Z opisów znajomych na facebooku, wnioskuję, że dla niektórych była to jedna z najgorszych nocy w ich życiu, więc nie wszyscy mieli tak komfortowe warunki, by przespać całą noc jak ja (okazuje się, że mieszkanie w niskim budynku zasłoniętym przez wielki budynek ma swoje plusy).
Jak już wstałam, a było to późno, to deszcz i wiatr dawno ustały. Wybrałam się więc na zewnątrz, zobaczyć, jak wygląda Tajpej po przejściu Sourika. Powyrywane z korzeniami lub po prostu połamane drzewa, poprzewracane rowery i gdzie nie gdzie skutery, powyginane słupy, pourywane tablice sklepowe, zablokowana możliwość wypożyczania rowerów... Wiele sklepów dziś nieczynnych (ale to raczej wynika z zapobiegliwości, a nie ze skutków tajfunu). Ale mieszkańcy i  służby działają (większość gałęzi i innych elementów była już pozgarniana w jedno miejsce). Myślę, że za kilka dni, nie będzie śladu po tych zniszczeniach. Wiem z wiadomości, że w wielu miejscach nie było prądu, a co do ofiar, to w nocy, od uderzenia przywianą przez tajfun cegłą, zginął policjant. Odnotowano też 21 osób rannych. Niemalże we wszystkich rejonach górskich doszło do osunięć skalnych. Straż pożarna jeździła też do pożarów.
W mojej najbliższej okolicy

Sterta wywianych rzeczy na rogu mojej ulicy
Przewrócone rowery
Wyrwane drzewo na ulicy Roosevelta
Kolejne wyrwane drzewo na ulicy Roosevelta
Tak właśnie się zabezpieczają sklepy przed tajfunem
Gałęzie wszędzie
Spanikowany motyl (dlatego ledwo widać) w witrynie sklepowej
Wyrwana tablica sklepowa
Zablokowane U-bike

Slalom między suchymi gałęziami
Ulica Xinhai
Zabezpieczone instalacje przy Taipei 101
Bez związku z tajfunem - kino niedaleko Taipei 101 (tłumy były)
Oczyszczanie zbiorników wodnych
Połamana scena przy dworcu autobusowym (City Hall)

Oby Sourik nie narobił dużych szkód w Chinach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz